Tuesday 30 December 2014

Seorang Lelaki Menjalani Pembedahan Menyakitkan Untuk Memanjangkan Kaki..




Seorang lelaki di New York telah bertambah "tinggi" lebih enam inci melalui pembedahan memanjangkan anggota kaki yang sangat menyakitkan dan bertujuan untuk meningkatkan ketinggian beliau. Lelaki tersebut yang dikenali sebagai Apotheosis, menjelaskan tujuan dia menjalani prosedur yang melampau dan menyakitkan itu kerana:-

"Saya sedar bahawa dunia memandang saya dengan pandangan tertentu. Saya mahu merasakan dunia melihat diri saya sama seperti orang lain."

Walaupun sebab di sebalik Apotheosis menjalani pembedahan mungkin kerana kosmetik atau penampilan sempurna, namun terdapat sebenarnya ramai pesakit yang mengidap kerdil atau kecacatan yang telah dan sedang melalui proses pembedahan memanjangkan anggota badan mereka.

Pakar bedah ortopedik terkenal Dr. Dror Paley mendakwa bahawa majoriti pesakit yang melawat beliau di Pusat Perubatan St. Mary atas sebab-sebab kosmetik mengalami dysphoria ketinggian yang mendakwa dia adalah salah satu daripada beberapa gangguan yang psychologic-psikiatri yang benar-benar boleh disembuhkan dengan pembedahan.

"Saya berasa seperti ketinggian saya yang rendah menyebabkan wujud kekosongan di dalam hati saya, jika anda turut berbuat demikian."

Prosedur ini jarang dilakukan dan hanya beberapa doktor di Amerika Syarikat boleh melakukannya dengan kos kira-kira USD 85,000. Menyakitkan, memakan masa, mahal dan hanya beberapa perkataan untuk menggambarkan pembedahan ini yang luar biasa yang telah membantu orang-orang seperti Apotheosis, dan banyak lagi mencapai ketinggian lebih daripada asal.



Prosedur radikal dan mahal memerlukan pakar bedah untuk memecahkan tulang kaki untuk menanamkan batang teleskopik ke tengah-tengah tulang yang digunakan untuk perlahan-lahan menarik tulang kaki itu dengan kadar kira-kira satu milimeter setiap hari. Arteri, tisu, kulit menjana semula pada tulang yang baru tumbuh. Dengan pembedahan ini mungkin berpotensi wujud komplikasi, bagaimanapun, tanpa mengira risiko yang terlibat, terdapat orang-orang seperti Shukla dan Apotheosis yang dengan sukarela memilih untuk menjalani pembedahan yang dilakukan.

No comments:

Post a Comment