Sunday 8 June 2014

Panadol boleh MEMBUNUH.

"Jangan Ambil Panadol & Panadol activefast / Soluble Lagi"



"Mengikut statistik, panadol atau ubat tahan sakit yang lain adalah merupakan salah satu bahan utama orang membunuh diri. Malah, panadol juga merupakan punca kematian tertinggi akibat keracunan disebabkan tersalah makan oleh kanak-kanak. Tapi kenapa panadol berbahaya? Panadol@ paracetamol atau nama saintifiknye acetaminophen merupakan salah satu painkiller utama yang sering diambil untuk menghilangkan sakit. Panadol dikira efektif dan lain dari painkiller yang lain (ponstan, aspirin) kerana ia bertindak terus ke saraf tunjang untuk menghilangkan rasa sakit. Panadol dikatakan lebih berbahaya dari penyalahgunaan steroid adalah kerana panadol mudah didapati serta dijual di merata tempat." dipetik dari google :P

pengalaman seorang yang pernah bekerja di bidang perubatan..


"yang ni cerita betol gua cakap lu. sebab doctor kat hospital tempat aku wat medical check up pon kata Panadol tak elok untuk kesihatan. korang makan lahh ubat lain selain ni. macam ubat2 cina ke pun okay gak. ubat cina bagus. doctor tu kata lahh."





"Aku pun pernah dengar cerita yang ada seorang pramugari tuh telan terlalu banyak Panadol semasa kedatanga n haid. sebab tugas dia perlu berdiri sepanjang masa penerbang an so dia tak boleh nak pening2 tu yang makan panadol banyak2. sekarang dia baru berumur 30-an tapi dah kena menjalani rawatan buah pinggang tiap2 bulan. takot takk?? huhu."





note:

korang jangan sesekali campurkan pengambilan ubat-ubatan moden yang korang ambil kat klinik or hospital dengan ubat-ubatan tradisional yang atok nenek korang buat or ubat tradisional cina.







View the original article here

No comments:

Post a Comment